donderdag 6 juni 2013

Bernard Kruyssen en Han Henkemans met Debussy

Posted on Tuesday, February 05, 2008 1:32 AM

Het is een maandagavond programma met opnamen uit het verre verleden.
Ik heb het al eerder gehoord maar nu met extra aandacht!

Bernard Kruyssen en Han Henkemans met Debussy, een uitvoering in het Concertgebouw van 22 juni 1968.

Tussen enkele liederen door een solo met een werk van de componist, waarbij je paf staat van de bekwaamheid, immers de muziek was Henkemans niet zijn echte vak!

Al eerder schreef ik Axel in de 60er heel vaak op de woensdagmiddag Henkemans te hebben beluisterd als hij een analyse gaf van een pianoconcert in verschillende uitvoeringen, tegenwoordig in een team besproken, hij alleen.

Het was mijn middag waarnaar ik uitkeek.

De opname was alsof je erbij stond, wellicht al stereo maar dat hoeft niet eens.

Kruyssens stem was nog niet zo tremolo zoals de CD bij Irene aanwezig in later jaren.

Je zou toch die muziek in huis moeten hebben maar ik bezit nog steeds niet een moderne receiver.

Het zal je leven nog meer verrijken zo een duo meer dan eens "op te zetten"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten