maandag 17 juni 2013

M. Keijzer - niet gekroond - weet niets van een vermeende broer.

Het is nacht geworden op 5 juni 2002, twee mensen komen mij op de kruising tegemoet. Ze vragen mij de weg naar M. Keijzer (niet gekroond). Ik antwoord waar de flat is, we babbelen nog wat. Een zegt de broer te zijn en in Dayton, Amerika, WI te wonen. Ook heeft hij het over vrijheid.

Assumburg Buitenveldert


Beiden verheugen zich over een cruise naar de Oostzee met het aandoen van St.-Petersburg.

Ik weet niet meer of er echt afscheid genomen is maar ik zie ze weglopen, rechtsaf draaien, tot mijn verbazing naar de dichtstbijzijnde flat terwijl de bedoelde flat toch twee verder is. Ik blijf eraan denken hoe raar dit is. Vraag dan niet de weg als je toch verkeerd gaat lopen, mor ik.

De volgende dag schrijf ik een brief naar M. Keijzer met het beleefde verzoek om een verklaring. Warempel, de persoon woont inderdaad op dit adres.

Het verlossende telefoontje komt eerst op de tiende. De vrouw met voornoemde naam zegt geen familie te hebben in de VS. Hoogstens een broer in België die iets met de VS heeft maar wat precies is mij ontgaan.

Wat is de betekenis van dit incident?

Twee die een passant aanspreken en in plaats van de naam van de straat of van een flat ongebruikelijkerwijs de familienaam noemen hetgeen een indruk maakt van indiscretie. En na later blijkt de genoemde persoon niet eens te kennen! En naar een andere flat te lopen. Daarenboven heb ik niet eens een Engels accent waargenomen.

Wat mogelijk is dat die twee uit waren op informatie wie op straat liep. Ze zouden zelfs gewacht kunnen hebben totdat ik kwam aanlopen. Dat verandert het verhaal wel, ze wilden mij hebben! Of ze waren uit op beroving maar zagen daar van af. Ik heb de echte M. Keijzer wel bezwaard.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten