vrijdag 8 november 2013

De Stereo van de alleenstaande Els Groneveld

Ze woonde op 1 mei 1973 in de concertgebouwbuurt en bezat een formidabele woning of kamer. Lang en breed, hoog plafond. Dat is nog eens loop- en speelruimte! Maar ook uitermate geschikt voor het afspelen van muziek nu de stereofonie sedert medio 60er (mijn DUAL was van juli 1971) in opmars was.
Het was me dure apparatuur die ze bezat, kennelijk had ze een goede baan. Voor de rest weinig inboedel van naam, misschien toch een kamerbewoner.

Ze zet de muziek aan, vrij hard. Ik vraag of ze geen last met de buren krijgt, waarop ze laconiek antwoordt dat ze vrij egoïstisch is als het haar privé-leven betreft. Dat is goed, je moet jezelf kunnen zijn, zeker op je eigen stek! Maar leuk om te horen is niet niet zo, ze zou een vriend ook op die wijze kunnen behandelen. Doch dat ze vrij klein is, ik denk 1.65m, ligt mij sowieso al niet zo.
Wie weet hoe lang ze daar nog gewoond heeft, alleen, met stereo!

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten